Jouw kennis, onze expertise

Met Blanche Marie Internetmakelaars verkoop je jouw woning eenvoudig in 4 stappen. Doordat je zelf de foto’s van je woning maakt, de verkooptekst schrijft en de bezichtigingen uitvoert neem je tijdrovend werk uit de handen van de makelaar en kunnen  zij zich volledig storten op de onderhandelingen. Je draagt actief bij aan de verkoop van je woning, zo besparen wij en jij duizenden euro’s. Je kent je woning natuurlijk als de beste en kunt meer vertellen over de buren en de buurt. Op deze pagina leggen we de werkwijze uit.

De 4 Stappen

De eerste stap is het aanmelden bij Blanche Marie Internetmakelaars. Via het aanmeldformulier geef je relevante informatie op zoals je gegevens en de gegevens van je te verkopen woning.

Wij controleren de gegevens en nemen binnen 1 werkdag telefonisch contact met je op om de aanmelding te bevestigen. We maken je persoonlijke account (online dossier) aan en versturen je de betaalinstructies en maken een afspraak voor de woningopname.

Tijdens de voorbereidingsfase ontvang je een lijst van ons met documenten die wij nodig hebben. Hierbij kun je denken aan het eigendomsbewijs, eventuele plattegronden en VvE gerelateerde documenten. Onze makelaar komt bij je langs voor een woningopname en samen bepaal je de verkoopprijs en verkoopstrategie. Mocht je hierna beslissen de woning niet te verkopen, dan betaal je alleen de opname kosten van €295,-.

Terwijl ons team aan de slag gaat met het bestuderen van je documenten, de woningopname rapport en openbare informatie zoals het Kadaster, kun jij aan de slag om goede foto’s van je woning te maken. Wij helpen je hierin en voorzien je van tips en een handleiding voor het maken van foto’s met een goede uitstraling. Daarnaast schrijf je een pakkende verkooptekst. Ons team begeleid je hierin en stuurt je handleidingen en relevante tips toe.

Wij zorgen voor een uitstekende presentatie van je woning en starten met de promotie hiervan. Door middel van onze marketingstrategie wordt je woning zo goed mogelijk onder de aandacht gebracht van geïnteresseerden. Uiteraard op Funda, maar ook op overige platformen, Social Media en onze nieuwsbrief. Daarnaast sturen we je een “Te Koop” raambord toe.

Wilt iemand een bezichtiging? Dan sturen we zijn gegevens direct naar je door zodat je een afspraak kan maken. Alle overige vragen worden door ons afgehandeld.

Tijdens deze fase voeren onze makelaars de onderhandelingen met potentiële kopers. Indien er een overeenstemming is bereikt over de levering, de vraagprijs en (ontbindende) voorwaarden, wordt dit vastgesteld in een koopovereenkomst. Deze koopovereenkomst wordt door onze jurist opgemaakt en gecontroleerd.

Wij nemen contact op met de notaris en zorgen dat alle relevantie documenten en informatie op de juiste manier worden aangeboden. Het enige wat je zelf moet doen? Het contract tekenen…

Daarnaast zorgen wij dat je woning de status Verkocht krijgt.

Samen snel je woning verkopen!
Jij doet het leuke deel, wij het gespecialiseerde..

Verkopen met de internetmakelaar

Wat doe je zelf?

Je maakt zelf de foto’s van de woning. Wij sturen je een handleiding met handige tips voor het maken van goede woningfoto’s. Na ontvangst worden alle foto’s door ons bekeken, gecontroleerd en eventueel gecorrigeerd (bijvoorbeeld rechtzetten, etc.).

Je schrijft zelf de verkooptekst voor je woning. Wij sturen je een handleiding met handige tips voor het schrijven van een pakkende verkooptekst. Kom je er met de handleiding niet uit? Dan staat ons team natuurlijk klaar om je te helpen.

Vraagt iemand een bezichtiging aan? Dan sturen we dit gelijk naar je door. Je maakt zelf de afspraak en voert de bezichtiging uit. Je kent je woning natuurlijk als geen ander en bent veel beter op de hoogte van je omgeving, zoals de buurt en de buren. Wij sturen je handige tips toe waarmee je elke bezichtiging op een goede wijze kunt uitvoeren.

Wat doen we samen?

Onze makelaar komt langs voor het opnemen van de woning. De makelaar geeft een advies verkoopprijs. Samen wordt de uiteindelijke verkoopprijs en eventuele bodemprijs bepaalt.

De makelaar bepaalt samen met jou de te voeren verkoopstrategie. Wij vinden dat elke woningverkoop een op maat gemaakt plan vereist.

Wat doen wij?

Onze makelaar verzorgt de woningopname, waarin o.a. metingen worden verricht, de lijst van mee-verkochte zaken wordt genoteerd en de staat van de woning wordt bekeken. Alle bevindingen uit de opname worden genoteerd in het opnamerapport. Op basis hiervan wordt de vraagprijs geadviseerd. Besluit je om na de woningopname je woning niet (via ons) te verkopen? Dan betaal je alleen de opnamekosten van €295,-

Wij hebben alle specialisten onder 1 dak, van makelaars tot onze internetgoeroe. Samen zorgen we voor een uitstekende presentatie van je woning op het internet. Uiteraard een pakkende presentatie op Funda, maar ook op andere veelbezochte platformen zoals Jaap.nl, Huislijn.nl en Pararius en via Social Media. Wij maken een digitale brochure op van je woning en voegen deze toe. Ook word je woning verspreid onder geïnteresseerden via onze nieuwsbrief. Wij hanteren een marketingstrategie waarbij je woning zoveel mogelijk wordt bekeken door de juiste doelgroep. Hoe we dat precies doen? Dat is ons geheim, en die deelt onze makelaar graag met je tijdens de afspraak!

Naast een goede offline presentatie focussen we ons ook om je woning buiten het internet zo goed mogelijk in de schijnwerpers te zetten. Wij sturen je te koop raamborden en indien nodig een tuinbord toe. Het enige dat je zelf hoef te doen, is het bord plaatsen…

Wij zorgen voor de correcte opvolging van reacties. Vragen van geïnteresseerden worden door ons beantwoord en als iemand een bezichtiging wilt aanvragen, brengen we je daarvan gelijk op de hoogte.

Onze ervaren makelaars doen niet anders, het voeren van onderhandelingen in het belang van onze opdrachtgever (jij). Wij laten ons niet uit het veld slaan door een doorgewinterde aankoopmakelaar. Onze makelaars voeren de onderhandelingen op het gebied van leveringsvoorwaarden, lijst van verkochte zaken, de verkoopprijs en de ontbindende voorwaarden.

Alle afspraken worden door onze jurist vastgelegd in de koopakte, ook wel koopovereenkomst genoemd. De koopakte wordt gecontroleerd, zodat je er zeker van bent dat dit op de juiste wijze is opgesteld. De koopakte sturen we naar je toe, zodat je deze samen met de kopende partij kan ondertekenen.

Wij zorgen voor het invullen en opstellen van alle relevante en vereiste documenten. Bijvoorbeeld het opleveringsdocument of de lijst van mee verkochte zaken.

Het gehele dossier is compleet en van A tot Z gecontroleerd. Wat nu? Wij zorgen ervoor dat dit bij de notaris terechtkomt en maken afspraken omtrent het tekenen van de leveringsakte (passeren). Wij onderhouden het contact met de notaris en springen bij als dat nodig is.

Je eigen online dossier

Wij houden je continu op de hoogte van alle zaken rondom de verkoop van je woning. In je eigen online omgeving zie je alle relevante documenten, biedingen en gegevens. Ons online dossier is 24/7 toegankelijk.

Meest complete pakket

Je woning zorgeloos en snel verkopen begint bij een goede en volledige ondersteuning van de makelaar. Wij bieden daarom dat wat je van een makelaar mag verwachten, een complete dienstverlening. Niet alleen je woning op Funda, maar ook op overige platformen inclusief het verzorgen van alle bijkomende zaken.

Op internetmakelaars-vergelijken.nl ziet u een overzicht van ons en andere internetmakelaars. Ons pakket is het meest volledig van de vergeleken internetmakelaars. Bij ons heeft u de beste prijs/kwaliteit.

Wij werken met o.a.

Meer weten over ons als internetmakelaar?

Gratis informatiegesprek

Heb je nog vragen of wil je meer weten? Vul je gegevens in om een gratis informatiegesprek aan te vragen. Wij bellen je terug op het moment dat het jouw het beste uitkomt en beantwoorden al je vragen.

  • Geheel vrijblijvend.
  • Wij bellen je binnen 1 werkdag.
  • Wanneer het jou het beste uitkomt.
  • Wij beantwoorden al je vragen.

Je naam

Telefoonnummer

Wanneer ben je het beste bereikbaar?

Top